Wiadomości z rynku

niedziela
10 listopada 2024

Koleją na mecz

Inwestycje. Co z Euro 2012
29.08.2008 00:00:00
Dwadzieścia nowych składów pociągowych, osiągających prędkość 190-250 km/h, zamierza kupić PKP Intercity przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w 2012 r. W sierpniu ogłoszono przetarg na wykonawcę nowego taboru, do którego stanęli najwięksi światowi producenci, m.in. Alstom, Bombardier i Siemens, a także polskie zakłady: Pesa i Newag.
Dwadzieścia nowych składów pociągowych, osiągających prędkość 190-250 km/h, zamierza kupić PKP Intercity przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w 2012 r. W sierpniu ogłoszono przetarg na wykonawcę nowego taboru, do którego stanęli najwięksi światowi producenci, m.in. Alstom, Bombardier i Siemens, a także polskie zakłady: Pesa i Newag. Umowa ze zwycięzcą konkursu ma zostać podpisana w czerwcu 2009 roku. Jak poinformował Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity, szacowana wartość zamówienia to ok. 1,4 mld zł. Spółka zamierza przeznaczyć na ten cel część środków pozyskanych z niedawnej emisji obligacji oraz pieniądze z planowanej na przyszły rok publicznej emisji akcji na giełdzie. PKP Intercity liczy też na dofinansowanie z unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W zanadrzu jest też plan awaryjny na wypadek nieotrzymania tych funduszy - kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Nowe składy pociągowe mają od kwietnia 2012 roku obsługiwać najbardziej oblegane trasy: z Warszawy do Katowic, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.